Aboneaza-te GRATUIT la Revista de Management

Home Cerinte-9001 Auditul Exemple Diverse Pune-o-intrebare FORUM
Custom Search







Custom Search

Auditul pe categorii

Asa cum am vazut, standardul international cere documentarea unei proceduri pentru auditul intern (vezi si pagina proceduri de sistem). Auditul este un instrument foarte bun pentru monitorizarea si masurarea intregului sistem de management, indiferent la ce se refera acest sistem (vezi standardul SR EN ISO 19011-Ghid pentru auditarea sistemelor de management).


Auditurile pot fi impartite pe categorii:


1. Audit de sistem – care se face cel putin odata pe an si unde principalele cerinte pentru procese reprezinta criteriile de audit.

2. Auditul de proces – pentru care luam in considerare toate cerintele aplicabile ca si criterii de audit pentru procesul avut in vedere.

3. Audit de produs – care inseamna luarea in considerare a cerintelor pentru produs, ele devenind astfel criteriile de audit.


O alta categorie este urmatoarea:


1. Audit intern

2. Audit extern


Auditul intern se face de catre organizatia care are un sistem de management implementat.


Auditul extern poate fi audit de secunda parte aceasta insemnand auditul efectuat de organizatie la furnizorii sai, sau poate fi auditul de terta parte pe care il efectueaza organismele de certificare atunci cand se certifica un sistem de management intr-o organizatie.


Cele doua categorii se pot combina spre exemplu astfel: audit de produs la furnizor; audit intern de proces, audit extern de sistem, etc


Foarte important:


Auditurile se fac cu scopuri bine definite. Aceste scopuri reprezinta obiectivele auditului.


Este recomandat ca de fiecare data cand se planifica un audit, pe langa obiectivul sau principal ( spre exemplu : evaluarea masurii in care sunt satisfacute cerintele contractuale; evaluarea masurii in care sunt indeplinite cerintele standardului 9001; evaluarea masurii in care sunt atinse obiectivele satbilite; etc) sa se aiba in vedere si identificarea potentialelor zone de imbunatatire.



Cerintele ISO 9001

procese

harta proceselor

procese manageriale

documente sistem

resurse umane

infrastructura

mediu de lucru

planificare

relatia cu clientul

proiectare-dezvoltare

aprovizionare partea 1

aprovizionare partea 2

productie/servicii 1

productie/servicii 2

productie/servicii 3

satisfactia clientului

auditul intern

categorii de audituri

monitorizare masurare

imbunatatire

produs neconform

analiza management



Colaboratori
Pentru Tine.Eu
Director articole
Director Web